Consiliul Local Slatina a transferat astăzi, în proprietatea Ministerului Transporturilor, terenurile necesare construcției Drumului Expres Craiova-Slatina-Pitești. Este vorba despre 12 parcele traversate de șoseaua de mare viteză, care se aflau în proprietatea publică a municipiului Slatina. Astfel, pe lângă imobilele private care au fost expropriate prin hotărâre de Guvern, astăzi s-a transmis dreptul de proprietate și pentru terenurile Primăriei Slatina.
Referat de aprobare Proiect nr. 130, Consiliul Local Slatina:
„Trebuie adoptată o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Slatina, privind transferul dreptului de proprietate asupra unor imobile – terenuri, ce aparțin domeniului public al municipiului Slatina, cuprinse coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național: ”Drum Expres Craiova – Pitești și legăturile cu drumurile existente” Tronsonul 2, din proprietatea publică a UAT - Municipiul Slatina, în domeniul public al statului Roman și în administrarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin C.N.A.I.R. – S.A”, se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Emil Moț.
Între timp, se lucrează pe tronsonul din Olt al drumului expres, atât pe sectorul de la Balș și până la Piatra Olt cât și pe cel care ajunge până la Valea Mare. În imaginile surprinse din dronă de reprezentanții Asociației Pro Infrastructura se poate observa traseul șoselei de mare viteză și, totodată, se vede stadiu lucrărilor. Deși au fost mobilizați 700 de muncitori pe șantier, termenul de finalizare asumat prin contract, respectiv sfârșitul anului viitor, pare imposibil de respectat în acest moment.
Asociația Pro Infrastructura:
„Lucrările au debutat în ianuarie 2020 și au ajuns la peste 20% progres fizic pe primul sector și 15% pe cel de-al doilea. Și aici avem un termen contractual de finalizare la sfârșit de 2021, având doar șanse teoretice de a fi respectat, chiar dacă blocajele birocratice sunt mai puține și ritmul de execuție este foarte bun. UMB a mobilizat în total mai bine de 700 de muncitori. Se muncește intens la coloanele forate ale viitorului pod peste Olt de la Slatina (1,7 km lungime), la elevațiile numeroaselor structuri, la nodurile rutiere, săpături și umpluturi. Probabil că în această vară vom vedea asfalt pe suprafețe întinse”, au anunțat reprezentanții ONG-ului.
Tot ei au cerut Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere să se mobilizeze pentru a da în folosință aceste sectoare care vor fi primele finalizare din întregul traseul al drumului.
„Solicităm responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să implementeze în mod proactiv o descărcare temporară a traficului în acest punct, astfel încât să nu avem și primul muzeu de drum expres (Centura Slatina) după faimoasele exemple de autostrăzi terminate și nefolosite. De asemenea, cerem CNAIR să se implice mai intens în rezolvarea ultimelor exproprieri și a relocărilor de utilități, dar și să încheie licitațiile pentru tronsoanele 3 și 4 de la Slatina până la Pitești”, au mai transmis reprezentanții Asociației.
Lucrări întârziate sunt și pe primul tronson al drumului expres, care pornește de la Craiova și ajunge la intrarea în Balș. Constructorul poate lucra doar pe 7 din cei 17,7 kilometri, pentru restul traseului fiind înregistrate numeroase blocaje privind exproprierea terenurilor traversate.