Aflată pe o șosea intens circulată, care face legătura între Craiova, Pitești și București, Slatina este un oraș tranzitat intens atât de autoturisme cât și camioane. Peste 1.000 de mașini de mare tonaj trec în fiecare zi străzile Cireașov și Artileriei, care leagă cele două zone industriale. La acestea se adaugă miile de mașini mici care circulă pe această rută. La orele de vârf, cele două artere sunt de-a dreptul sufocate de autoturisme și camioane. Primăria Slatina are în derulare un proiect vital pentru degajarea traficului: construcția unui drum care să pornească din zona Alro și să ajungă, pe câmp, dincolo de fabrica Pirelli. Zilele trecute, primarul Slatinei, Emil Moț, a anunțat că se lucrează la o strategie de scoatere a traficului greu din oraș.
Nu a oferit însă detalii despre stadiul investițiilor, precizând că le va face publice numai după ce licitația de lucrări se va finaliza.
Consolidarea și reabilitarea Variantei Oituz este cel mai avansat dintre proiecte. Lucrarea a fost scoasă la licitație de Primăria Slatina împreună cu străzile Pitești și Bulevardul Constantin Brâncoveanu. Vor fi lucrări complexe, în special pe Oituz, unde e nevoie de captarea izvoarelor și consolidarea malului. Valoarea investiției este de 46 de milioane de lei.