„Drumurile din Olt nu se află într-o stare buna, dar se poate circula în condiţii decente, cel puţin pe ce am văzut eu”, este concluzia la care a ajuns ieri ministrul Transporturilor, Iulian Matache, în urma vizitei pe care a făcut-o în judeţul nostru. Acesta a promis numai lucruri bune pentru infrastructura rutieră din Olt. Deocamdată, însă, toate sunt pe hârtie.
Vizita de ieri reprezintă o premieră şi a fost făcută la invitaţia preşedintelui Consiliului Judeţean Olt, Paul Stănescu. Iulian Matache a fost însoţit de directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Neaga.
După ce a străbătut judeţul pe căile principale, de la sud la nord, ministrul Transporturilor a ajuns la concluzia că drumurile noastre au nevoie de reabilitare şi modernizare. Din ceea ce a reuşit să vadă, există câteva puncte vulnerabile, care necesită intervenţie grabnică, precum trecerile de cale ferată din zona Corabia, intersecţia de la Găneasa, traversarea Balşului, centura municipiului Caracal.
Pentru sensul giratoriu de la Găneasa, ministrul promite că anul acesta se realizează toată documentaţia, iar la anul vor fi alocaţi banii. Cât priveşte centura oraşului Balş, în valoare de 26 de milioane de euro, autorităţile de la Bucureşti şi-au propus ca până la finalul acestui an să fie organizată licitaţia.
La Caracal, o altă minune. În proiectul iniţial al centurii nu au fost prevăzute sensuri giratorii, dar există promisiuni de rezolvare. Un alt punct vulnerabil este Podul Olt, construit între anii 1888-1891, ieşit din garanţie în urmă cu 24 de ani.
Cei de la CNADNR dau asigurări că documentaţia pentru reabilitarea podului a intrat pe circuitul de avizare, iar până în cel mult o lună de zile lucrarea, în valoare de opt milioane de euro, va ieşi pe SEAP. Dacă nu vor apărea contestaţii, Podul Olt va intra în scurt timp în cea mai amplă consolidare. Rămâne de văzut pe unde va fi deviată circulaţia, pentru că varianta Arceşti nu este viabilă.
Promisiuni sunt şi în ceea ce priveşte autostrada Piteşti-Slatina-Craiova. Şi aici contestaţiile pot întârzia lucrările acestui tronson de o mare importanţă, pe care ministrul promite că le vor demara până la sfârşitul acestui an. Dacă pentru aceste lucrări există surse de finanţare, pentru reparaţii la celelalte drumuri naţionale urmează să fie „identificată resursa financiară”, potrivit ministrului Matache.