Rezultatele la testele PISA sunt dezamăgitoare şi readuc în discuţie situaţia îngrijorătoare a sistemului educaţional, care deşi este cunoscută de mai mulți ani, este în continuare ignorată. Concret, aceste evaluări pun elevii în situația de a aplica în mod practic noțiunile teoretice de la clasă. Cadrele didactice spun că sistemul de învățământ românesc nu este pregătit pentru a trece cu brio astfel de teste.
Cea mai mare scădere este înregistrată la matematică. Rezultatele publicate ieri indică faptul că mulți copii de 15 ani nu pot efectua operații simple, de genul transformării unui preț din lei în euro sau invers. Profesorii de matematică din cadrul Colegiului Național ,,Ion Minulescu” spun că rezultatele slabe nu sunt din vina elevilor. Programa stufoasă, lipsa interdisciplinarități și practicile învechite de învățare „pe de rost” sunt principalele cauze pentru care copiii din gimnaziu nu reușesc să dea frâu liber gândirii analitice.
Studiul PISA este realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică şi evaluează în ce măsură elevii deţin competenţele-cheie, cunoştinţele şi deprinderile de bază necesare pentru participarea la viaţa socială sau pentru integrarea pe piaţa muncii.